Wat is online marketing?

Online marketing maakt gebruik van digitale netwerken en elektronische apparaten om een product of dienst te promoten.

Lees meer over verschillende soorten online marketing en hoe u deze voor uw bedrijf kunt gebruiken.

Hoe werkt online marketing?
Online marketing maakt gebruik van een verscheidenheid aan digitale, online en elektronische middelen om een ​​bericht naar huidige en potentiële klanten te sturen. Het bericht kan worden gemaakt als een afbeelding, een stuk tekst of een video, en op een aantal plaatsen worden verspreid. Het kan zo simpel zijn als een feed voor sociale media of het kan zo complex zijn als een brede en uitgebreide strategie die meerdere modi omvat, waaronder sociale media, e-mailnieuwsbrieven, websites en andere kanalen.

Het type online marketing dat geschikt is voor uw bedrijf, hangt onder andere af van de aard van uw bedrijf, de gewoonten en demografie van uw doelmarkt en uw budget. Marktonderzoek leidt u naar de juiste strategie of combinatie van strategieën voor uw aanbod, en gedetailleerde prestatiemetingen zullen aangeven welke voor u het meest succesvol zijn.

Een kapsalon die online marketing wil integreren, kan bijvoorbeeld een Instagram-feed toevoegen met foto’s van haarstijlen die zijn voltooid door haar stylisten om hun talent te laten zien. Een Facebook-pagina zou lovende recensies van tevreden klanten kunnen markeren en een link naar de website van de salon kunnen weergeven, waar potentiële klanten informatie kunnen vinden over reserveringen, beschikbare services en foto’s van het interieur van de salon. Bron: Art West Amsterdam.

Heb ik online marketing nodig?
Onlinemarketing wordt steeds belangrijker voor alle soorten kleine bedrijven.

In het verleden was internetmarketing iets dat lokale fysieke bedrijven konden negeren ten gunste van traditionele methoden. De gewoonten van de consument veranderen echter en het is veel waarschijnlijker dat shoppers hun aankopen online onderzoeken voordat ze iets kopen. Sterker nog, ze zullen waarschijnlijk online onderzoek doen naar een product, zelfs als ze in de winkel staan.2 Over het algemeen zouden alle bedrijven wat online marketing in hun marketingmix moeten opnemen, anders lopen ze het risico zaken mis te lopen.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *